Friday, April 3, 2009

Bukan kesempatan yang terlewat

Aku ni sepatutnya menjadi seorang yang casual romantic (menurut facebook la)
patutnya xlayan sgt romantik2 ni,
patutnya kadar sensitiviti adalah rendah

tapi..
tapi..

aku sgt tersentuh, mmg mudah tersentuh..
bila aku lihat cerita/video klip seperti ini






bukan kesempatan yang terlewat..

aku suka tgk movie pasal hal2 mcm ni,
contohnya the lake house, with love (japan), dan ade la beberapa movie korea yang aku minat

tentang kebetulan dan juga kesempatan

tentang takdir yang menemukan dua insan, dalam situasi yg sangat tak logik,
tp itulah takdir mereka sebenarnya

aku sebenarnya dlm diam, sgt percaya, yang cinta tu, akan dtg sendiri.
it has it's own way, to reach to you

mmg ramai yang kata,
"ko xboleh diam je, ko kene usaha"
mmg, xde mende yang senang dlm dunia ni
sumer mende kene usaha,
tp, being "casual romantic" la kunun,
kan bagus kalau sumer tu terjadi dgn sendirinya,
dlm keadaan yang aku pun xsangka ia patut terjadi

dan kesempatan selalunya tak dtg dua kali,
ni mmg betul
bukan hanya utk cinta, tp utk semua aspek kehidupan

Kalau saja aku masih punya kesempatan yang sama

Atau semua yang pernah terjadi bisa terulang lagi

Tapi ternyata kesempatan yang ada hanya sekali

Sampai kini masih kutunggu datangnya keajaiban

Yang mungkin saja bisa memberiku waktu satu kali lagi

Seandainya masih bisa kudapatkan sekali lagi, satu kali lagi

Masih tertunda dan belum semua kukatakan

Biar kutunggu sampai kau kembali lagi disini

Harus kau dengar, semuanya harus kau dengarkan

Isi hatiku, tentang hatiku yang perlu kusampaikan

Ternyata tak semudah itu keinginan bisa terjadi

Tapi ku berharap semoga masih ada kesempatan

Sekali lagi… [Sekali Lagi by Ipang]


Indah kan..

harap keindahan ni akan berlaku pada aku :)

Aminn

No comments: